2015. december 26., szombat

Életem első versenye


Túl vagyok hát életem első szablyavívó versenyén (dec. 20). A III. Pintér Tamás "Oroszlán" Meghívásos Szablyavívó Emlékverseny nagy csalódás volt számomra. Méghozzá pozitív.
Karácsony utolsó harmadába érve van elég időm, hogy összefoglaljam a december számomra legfontosabb vívóeseményét. Sajnos Tokajba nem jutottam el a Zsolnai Gáborék rendezvényére, de ha jól tudom Pesten is indítanak képzéseket, így nem kizárt, hogy egyszer oda is betoppanok...

Ott vagyok a barantás srácok és a bajnok között szürke pólóban :)

Na de vissza a lényeghez! Nem igazán vettem még fel az általános iskolában olyan könnyű fogalmazás órák elejtett fonalát, ezért néhol talán szétszórt, néhol esetlen és központozás nélküli, máshol talán érthetetlen leszek. Ezekért a hibákért elnézést kérek.

(Ezúton is megköszönöm Ducsinak, hogy szállást biztosított számomra, így nem kellett hajnalok hajnalán indulnom, hanem kipihenten érkezhettem, hogy összemérjem tudásom a többi versenyzővel.)

Már maga a verseny helyszíne is olyan volt, amilyet el tudok képzelni egy hasonló rendezvény számára.
Az Aranytíz Kultúrház Tolnay Klári színpadán zajlottak a küzdelmek. A többszintes épületnek helyet adó utca meglepően meglepően ízléses volt ahhoz képest, amilyennek én Budapestet az emlékeimben őriztem. A térkővel borított út igazi sétálóutca benyomását keltette és az épületbe belépve meglepődve tudtam meg, hogy a versenyt a 3. emeleten rendezik meg. Vidéki vagyok na! Itt a színháznak egy emelete van, az is a földszint.
Néhány versenyzővel egy időben érkeztem, mások már fent üldögéltek és bemutatkozás után beszélgetésbe is kezdtünk az ott lévők egy részével, elsősorban Szebényi Tibivel és egy barantás sráccal, akit a többiek csak Macinak szólítottak. A mellettünk helyet foglaló, "nemannyirabeszélgetős" társaságról később megtudtam, hogy ők a Szablya Iskolájának képviselői, akik a későbbiekben sem vegyültek a többiekkel, sőt, volt aki köszönni is elfelejtett. Feltételeztem, nem látott ki az arca mögül. Miatta döntöttem majdnem úgy, hogy nem veszem meg a könyvüket, szerencsére ez azért nem volt minden tagra jellemző, így az íróval, Hidasi Gergellyel olyan jól elbeszélgettünk a verseny után, hogy végül mégis megvásároltam a rendszerüket bemutató kiadványt. Ők végig észrevehető magabiztossággal tekintettek a küzdelmek elé és a versenyzőik igazán ki is tettek magukért.
A barantás legények igazán jókedvű és sallangmentes srácok voltak, az élen Litkei Mátéval, aki minden társa küzdelmét biztató szavakkal kísérte. A 3. helyezett is közülük került ki, megcáfolva azt az elterjedt nézetet, hogy polifoam karddal nem lehet megtanulni vívni.
A verseny gördülékenyen zajlott, a bírók döntését videofelvételekkel is megerősítették, ami nem egy esetben segített, hogy igazságos ítélet születhessen. A László-testvérek határozottan tartották kezükben a rendezvényt, kisegítve az időnként tétovázó segéd(?)bírókat.
A gyerekek két kategóriában küzdöttek. Elsőként szivacskardokkal csépelték egymást, ahogy én kikövetkeztettem az eredményekből, a bírák az agresszívabb versenyzőt jutalmazták győzelemmel. A második részben előkerültek a fafegyverek, ahol már pontra ment a játék. Egy kislány szúrásokkal sorra diadalmaskodott a fiúk felett, akik talán jólneveltségből nem támadtak a gyengébb nem képviselőjére.
Őket végre a felnőttek követték az újdonságnak számító kétfegyveres kategóriában. Két szablya kard és pajzs ellen volt a leggyakoribb felállás. Ezt a kategóriát ha jól emlékszem egy Szablya Iskolájában edző srác nyerte két szablyával harcolva.
Ezt követően végre igazán volt okom az izgalomra, mert a felnőtt szablya kategória következett amiben indultam.
Hosszas kihagyás után nem számítottam nagy eredményre, de a saját szereplésem számomra meglepően gyengére sikeredett.
Az első győzelmem nem is nevezhető győzelemnek, mert Magyar András metafizikai okokból (nem akart "halálos" találatot adni vagy kapni aranyvasárnap) nem vett részt a versenyen, de a győztes kihirdetésére minden alkalommal feljött a színpadra.
Volt még egy igazi győzelmem Egy Bercsényi vitéz ellen, akivel szemben végre megtapasztalhattam a verseny szabályzatának lényegi elemeit. Kissé megilletődve meneteltem végig a küzdelmeimen, aki mondott már verset nézők előtt, az tudja mire gondolok. Jól érezhető volt az ellenfelek tapasztalata, sokkal kevésbé görcsösen mozogtak és hamar észrevették, hogy mindenféle taktika nélkül, tanácstalanul próbálkozom.
Mindezek ellenére nagyon jól éreztem magam. Igazán barátságos volt a hangulat, a szabályok érthetőek és használhatóak voltak, bár nem tudtam kiélni az agresszivitásomat, hiszen nem használtunk védőfelszerelést, de arra ott lesz majd Csobánc, ahol talán a régóta ígért saját készítésű véd.

Eredmények:

Teljes helyezés lista a kapott pontok alapján I. fafegyveres kategóriában:

1. Molnár Gábor (M.T.H.E.)
2. Fekete Simon (M.T.H.E.)
3. Botos Zoltán (Baranta)
3. Kasza Attila (M.T.H.E.)

5. 20 pont
Dr. Szebényi Tibor (Meghívott versenyző) 
Gergely Balázs (Szablya Iskolája)

7. 18 pont
Szabó László (Baranta)
Farkas András (Szablya Iskolája)

9. 16 pont
Litkei Máté (Baranta)
Lennert András (Szablya Iskolája)
Marozsán Lóránt (Meghívott versenyző)

12. 15 pont
Jakab János (Bercsényi Vitézek)
Ruszák Mátyás (M.T.H.E.)

14. 13 pont
Gergely Gergő (Baranta)

15. 12 pont
Fekecs Máté (Szablya Iskolája)
Körmendi Balázs (Bercsényi Vitézek)

17. 10 pont
Tóth Csaba (M.T.H.E.)
Végh László (Baranta)

19. 6 pont
Gátay Zoltán (Bercsényi Vitiézek)

20. Magyar András (Kurszán Ádáz Népe) 1 becsületponttal

21. (Nevezett, de nem indult)
Barabás Bence
Hajkó Norbert

Tapasztalataim összegezve:

Pozitívumok

- A hangulat nagyon jó volt, nem okozott nehézséget a kapcsolatfelvétel sem a versenyzőkkel, sem a rendezőkkel.
- A versenyzők kevés kivétellel nem vadultak meg, meglepően kontrolláltan hajtották végre a támadásokat
- A László-testvérek végig határozottan irányítottak, megkímélve a megjelenteket a vitáktól és összeveszésektől.
- A helyszín teljes mértékben méltó volt a rendezvényhez.
- A színjelzések (piros-kék) felvétele gyorsan ment a vállra akasztható övekkel, így ez sem vett el időt a versenyzéstől.

Negatívumok

- Nekem az egyetlen igazán visszás dolog a fejvéd használata volt. Voltak versenyzők, akik vívómaszkban küzdöttek, ezzel szerintem jelentős előnyhöz jutva. Ahogy a szervezőknek jeleztem, jó ötletnek tartanám, ha vagy-vagy rendszer működne, tehát vagy mind a két fél viselje, vagy egyik sem. Szerencsére András és Balázs is pozitívan fogadták ezt a kritikámat.
- Nem örültem, hogy Molnár Gábor (a bajnok) abbahagyja a versenyzést, mert én akartam megfosztani a trónjától (ehhehe...)
- Némelyik fafegyvernek hegye volt. Nem túl jelentős, de sérülésveszélyes. Javaslom ezeket lekerekíteni.

Ezúton gratulálok minden megjelent versenyzőnek és bízva a folytatásban kívánok szervezőknek, versenyzőknek, nézőknek és támogatóknak boldog új évet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése