2016. január 19., kedd

Az escrima full contact - avagy: Virtus vulnere viret!

Tegnap ismét escrima edzés volt, aminek örömére belekóstoltam a full contact küzdelembe, egy bottal.Akkor még nem tudtam mit jelent a full contact és mit jelent az első érintés és mi a különbség a kettő között. Már tudom.

Full contact:



A full contact küzdelem leginkább folyamatos csépelésnek tűnik, de nem az, A versenyzők saját taktika alapján igyekeznek a tanult mozdulatokat alkalmazni, irányváltásokkal és megfelelő agresszióval ötvözve. A bírók, akár egy boksz, vagy MMA meccsen (pontozáskor) az összképet figyeli. Ki volt az agresszívebb, technikásabb, ki hogy mozgott lábon stb. Ezt lehet egy és két bottal játszani, án egy bottal próbáltam, az eredmény, teljes védőfelszerelés mellett, a csuklóm belső oldalán látható:


Na de ahogy a jó Verbőczy Imre mondta vala: Sebtől díszlik a vitézség (*a címben. ITT olvashattok a történetről kicsit bővebben.) Hozzáteszem, a kis szivacsos hálóing elég komoly védelmet nyújt a cseppet sem kicsi ütések ellen. Nagyon tanulságos próba volt és igazán, IGAZÁN élveztem, és ahogy a csapattársak megvilágították előttem, itt az erőnek nem sok szerepe van, mert az ember feleslegesen emészti az erejét, ugyanis megsemmisíteni nem tudja az ellenfelet, a találat pedig gyengébb ütés esetén is ugyanúgy érezhető (lásd fent). Lefegyverzésért, tehát amikor az ellenfél elejti a botját, vagy elvesszük tőle, pontlevonás jár.

Első érintés (first hit):

Úgyhogy rájöttem, hogy az én bulim az első érintés lesz. Ez igazán hasonlít a víváshoz, mert nem záporoznak folyamatosan az ütések és van lehetőség a vívásban tanultak kamatoztatására. Itt láthatóan kevesebb a védőfelszerelés, de a szivaccsal borított műanyag bot is keményen oda tud csapni.
Persze itt nincsenek kötések, de például segíthet az agresszívabb vívókkal szemben helytállni. Meg agresszívabbá válni.


Az escrima edzések fontos hozadéka az erőnlét fejlődése, mert kétszer egy perc full contact küzdelem nem piskóta. A bemelegítés-rutin kialakításában is jelentős előrelépést tettem. Erről majd egy következő bejegyzésben.

Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése