2015. november 20., péntek

Mai edzés - 2015.11.20.



A legutóbbi edzésbejegyzés óta két edzésen is túl vagyok (ezzel 3), de egyik alkalommal sem volt energiám még ide is leírni mit is csináltam.
Pedig az edzésnapló hasznos dolog, ahogy internet szerte olvasni lehet. Egyrészt nyomon követheti az egyszeri vívó a saját fejlődését, másrészt rendet tart az edzések között és nincs visszalépés egy elfelejtett gyakorlat miatt.
Mint korábban írtam, a Fegyencedzéssel erősítek ami mellé vívógyakorlatokat végzek.
A mai nap így nézett ki:

Bemelegítés

5 perc ugrálókötelezés

Erősítés

Fekvőtámasz falnál 3X40
Függőleges húzás 2X40
Vízszintes húzás 10
Térdfelhúzás 10

Az ugrálókötelezés meglepően jól ment. A sípcsontomban sem éreztem a fájdalmat, amit korábban a futásnál és az ugrálókötelezés első két alkalmával. Lehet, hogy elmúlik és mehetek futni?
A fekvőtámasz elég jó kis gyakorlat. Egy kis trükköt is alkalmaztam, hogy még hatékonyabb legyen. Valahol olvastam, vagy hallottam (talán A meztelen harcos-ban), hogy nagyobb erőt lehet kifejteni, ha azt képzeljük, hogy a földet akarjuk elnyomni magunktól. Na, én ugyanezt csinálom a fallal, aminek köszönhetően sokkal jobban rá tudok koncentrálni az izmaimra, ergo jobb az erőkifejtés, ami hatékonyabbá teszi a gyakorlatot.
A hatást legjobban a vállaim első részében (az elülső deltaizomban) éreztem és érzem most is.
A húzódzkodásnál ugyanazt a módszert használtam, tehát a gyakorlathoz használt oszlopot húztam magam felé, plusz a hátamat megfeszítettem, hogy a vállaimat fixen tartsam.
A vízszintes húzás igazi erőpróba volt, de különösebb erőlködés nélkül sikerült. Igaz, egy régi kidobott asztal keretét használtam, ami úgy vágta a tenyerem, mint a rosseb. Legközelebbre eszkábálok csőből valami használhatót.
A térdfelhúzás közben roppant nevetségesen nézhettem ki, mert a nagy hasamtól a térdeimet csak szétnyitva tudtam teljesen felhúzni.
Vívni ma már nem fogok, mert a vállam eléggé leterheltem, viszont elég sérülékeny, úgyhogy nem terhelem a 800 g körüli szablya forgatásával.

Az edzésben ezek a srácok segítettek:


Köszi!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése