2015. november 2., hétfő

Mai fejvágás tapasztalatok

Megvolt a mai edzés. Kb. fél órásra sikerült. Ebből is látszik, hogy az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag meg van.
A félórába a teljes bemelegítés belefért a gimnasztikai gyakorlatok végéig, aztán lépésgyakorlás következett előre és hátra is mindkét lábbal.
Azután az egyenes fejvágást gyakoroltam - helyből. Acél egy leselejtezett személyautó gumiabroncs volt, amit egy akácgerendára rögzítettem a megfelelő magasságban.

Itt ragadom meg az alkalmat, hogy belekukkantsak Beke: A kardvívás módszertana c. könyvébe, amelyben ezeket írja:

"Mutató- és nagyujjunk segítségével és az ököl fordításával a kard élét a vágás irányába fordítjuk. Ezután karunkat könyökből kinyújtjuk és ezzel egyidejűleg kardunk élével az ellenfél fejét könnyedén megpöccintjük.
A visszatérés ugyanúgy történik, mint az indítás: először az élt fordítjuk jobbra, majd könyökhajlítással visszatérünk tercbe."

És itt jöttem rá arra, hogy sikerült ma a fejvágás gyakorlását tökéletesen elrontanom, ugyanis mindvégig arra törekedtem, hogy a csuklóm merev legyen és ne végezzen egy ostorcsapásszerű mozdulatot a végpontban. Mint kiderült helytelenül, ugyanis az egyenes fejvágásnak így KELL befejeződnie.
Volt azért a végrehajtásomnak pozitív eredménye is, mivel az élfordítás-karnyújtás lépéseit szépen sikerült csiszolnom (bár még korántsem tökéletes) az alábbi gyakorlatokkal:

- Az élfordítás és a karnyújtás lépéseit külön-külön többször megismételtem
- Amikor ezek a részfeladatok már szabályosan sikerültek a két mozdulatot összekötve lassan elvégeztem a fejvágást.
- Végül felgyorsítottam a mozgást és a hegyet követve figyeltem a találati felületet, hogy a lehető legpontosabban ugyanoda érkezzen az él.

A következő edzésen Gerevich Aladár módszereit is bevezetem a még jobb eredmény érdekében. Ezek:

"- ...;
- Helyezzük puhán, lassan a pengét a vágandó felületre, majd kissé visszahúzva visszaemelve vágjunk gyorsuló mozdulattal, most már ténylegesen;
- Vágások kettőzéssel;
- ...;
- A tényleges vágást követően 3-4 apró, ütögető vágás;"

A következő edzésen a fejvágás ilyen gyakorlása után Szepesi László 5 iskola című írását is alkalmazom (részben, amennyire egyedül lehetséges).

Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése